Kerimine võimalik
718 Spyder RS

- 294 g/km
- 13 l/100km
- 368 / 500; 8400 kW/hj, p/min
- 308 km/h
Omadused
718 Spyder RS
Loe lähemalt
Vahetu sõidunauding. Avatud katus.
Ehtne GT-tehnika tingimusteta avatud kaheistmelises. Puristlik, vahetu, ehe. 718 Spyder RS on keskmootoriga rotster, mis jätab kompromissid maha sekundi murdosade jooksul. Sõidunaudingu ja jõulise hääle nimel, mida kuulete ja tunnete silmapilkselt.
Uus 718 Spyder RS pöördub tagasi ehtsa rotsteritunde algallikate juurde puristliku ja vahetu sõidukogemusega, mida muidu saab tunda ainult sportmootorratastel ja lahtistes võidusõiduautodes.
Porsche toob keskmootoriga 718 mudeliperekonda maksimaalse sõidumõnu saavutamiseks uue sportauto. Uus 718 Spyder RS on 718 Cayman GT4 RS-i avatava katusega sõsar. Esimest korda leidis 911 GT3 368 kW (500 hj) vabalt hingav kuuesilindriline boksermootor tee lahtisesse keskmootoriga sportautosse. Sama kergekaaluline kiirekäiguline jõuallikas annab edasiviiva jõu ka võidusõiduautole Porsche 911 GT3 Cup. 718 Spyder RS-i erakordselt kerge ja puristidele meelepärane käsitsi avatav-suletav pehme katus teeb mootori heli veelgi nauditavamaks kogemuseks. Seda efekti võimendab põhivarustuses sisalduv kergekaaluline roostevabast terasest sportlik väljalaskesüsteem ja iseloomulikud põlemisõhu sisselaskeavad külgedel peatugede taga.
Põhiomadused
Loe lähemalt
Disain.
Täiendavad õhuvõtuavad, ribid, suurem aerodünaamiline surujõud – 718 Spyder RS vallandab entusiasmipuhangu muuhulgas tänu tüüpilistele keskmootoriga auto kerevormidele ja -joontele.
Kergkonstruktsioon.
Väiksem kaal toob parema dünaamika. Sellised meetmed nagu süsinikplasti kasutamine tagavad märkimisväärse kaalusäästu. Selle keskmes on ülikerge mahavõetav katus.
Kiirekäiguline vabalt hingav mootor.
9000 pööret minutis, erksad reaktsioonid ja vapustav heli – 4,0-liitrine kuuesilindriline kiirekäiguline vabalt hingav boksermootor põlvneb otse 911 GT3 jõuallikast.
RS-veermik.
Välja töötatud ringrajale, timmitud kurvilistele mägiteedele – 718 Cayman GT4 RS-i ülitäpselt töötav veermik on optimaalselt kohandatud 718 Spyder RS-i üldkontseptsiooniga.
Interjöör.
Juhikohal keskendub kõik hädavajalikule – lahtise auto pakutavale võidusõiduiseloomuga sõidunaudingule. Seda aitab saavutada kõik alates 718 RS-sportroolist kuni kolme ümmarguse näidiku ja uste avamiseks mõeldud aasadeni, mis asendavad tavalisi linke.
Weissachi pakett.
Weissach. Porsche GT-sõidukite sünnikoht. Weissachi pakett rõhutab oma päritolu mitmete süsinikumustriga viimistletud detailide ja „Weissach RS“ kirja kandva logoga.
Kronograaf 718 Spyder RS.
Kronograafi 718 Spyder RS disaini üksikasjad järgivad täpselt oma motoriseeritud eeskuju. Mõeldud ainult 718 Spyder RS-i omanikele.
Disain ja aerodünaamika
Loe lähemalt
Ülikerge avatav katus.
718 Spyder RS ei ole kinnine sportauto, milles saab soovi korral ka katust avada. See on lahtine kurvikuningas, millele saab soovi korral katuse peale panna. Kaheosalist käsitsi avatavat-suletavat kerget katust saab täielikult eemaldada, kasutada ainult päikesevarjuna või tervenisti sulgeda. Mahavõetud katust ei pea mahutama pakiruumi, selle võib ka tervenisti koju jätta, säästes 718 Spyderiga võrreldes 15 kilo. Saadaval punase või halli ääristusega või üleni mustana.
Voolunditega tagaluuk.
Porsche Spyderile iseloomulikud voolundid tagaluugil peatugede taga loovad mustadele turvakaartele visuaalse jätku. See eksimatult äratuntav võte toob meelde kunagiste eelkäijate siluetid. Weissachi paketi puhul saab voolundite vahel kõrgele tõstetud kolmanda piduritule korpus süsinikumustriga viimistluse nagu ka turvakaared.
Täiendavad külgmised õhukogurid.
Põlemisõhu kogurid valmistatakse mustast süsinikplastist ning asuvad juhi ja kaasreisija taga. Tulemuseks on paranenud dünaamiline õhurõhk, mis annab mootorile rohkem põlemisõhku ja võimendab mootori sportlikku iseloomu. Weissachi pakett annab õhuvõtuavadele süsinikumustriga viimistluse.
Esiosa.
Äärmiselt iseloomulik esispoiler ja täiendav spoiler rattakoobaste ees suurendavad esisillale mõjuvat aerodünaamilist survejõudu. Eesmine keskne õhuvõtuava optimeerib aerodünaamikat veelgi ja suunab õhuvoolu läbi esiluugi ees asuva ava ülespoole.
Süsinikplastist esitiivad koos ribidega.
Ribidega avad eesmiste rattakoobaste ülaosas valmistatakse süsinikplastist. Need ja uue konstruktsiooniga esispoiler koos küljeliistudega optimeerivad õhuvoolude liikumist rattakoobastes. Tulemusena väheneb rattakoobastes ülerõhk ning aerodünaamiline surujõud kasvab.
NACA-õhukogurid.
Pidevas vastutuules: esiluuk valmistatakse samuti iseäranis kergest süsinikkiuga tugevdatud plastist ning on kerega sama värvi. Mustad NACA-õhukogurid parandavad pidurite jahutust ning kuulutavad selgelt, et see Spyder kannab indeksit RS põhjusega. Weissachi paketi olemasolul rõhutab süsinikumustriga esispoiler – soovi korral saadaval ka osaliselt värvitud kujul – samuti võidusõidugeene.
Fikseeritud tagaspoiler.
Tumedakstoonitud tagatulede vahel asuv fikseeritud tagaspoiler on suurem kui 718 Spyderil, rõhutades veelgi suutlikkust rõhutavat disaini. Tüüpilisel GT-kujul hoolitseb see auto aerodünaamilise tasakaalu eest isegi avatud katuse korral. Weissachi paketiga kombineeritult saab tagaspoileril paiknev niinimetatud Gurney liist süsinikumustriga viimistluse ning mõjub iseäranis sportlikult.
Tagakaitseraud koos difuusoriga.
Täiusliku kujuga tehnika supersportautolt – must tagakaitseraud koos ribilise difuusoriga kiirendab õhuvoolu auto tagaosa all ning tugevdab Venturi efekti nime all tuntud nähtust. 718 Spyder RS otsekui imeb end maa külge, tekitades täiendavat tagasillale mõjuvat aerodünaamilist surujõudu.
Sportlik väljalaskesüsteem.
Kergekaaluline roostevabast terasest sportlik väljalaskesüsteem sisaldab tagumist summutit ja kaht musta, teineteisest kaugele viidud summutiotsa. Selle suur ruumala vähendab väljalaskesüsteemi vastusurvet ning vabastab iga heliga lõpmatus koguses endorfiine. Weissachi paketi puhul valmistatakse summutiotste katted titaanist ning need meenutavad 2018. aasta Porsche 935 omi.
Veljed.
718 Spyder RS-i 20-tolliste sportrehvide mõõtmed määrati suutlikkusest lähtuvalt – kontaktpind on suur ja haardumine hea1. Nende juurde kuuluvad erakordselt kerged 718 Cayman GT4 RS-i 20-tollised sepistatud alumiiniumveljed, mille keskmutter kannab kirja „RS“. Veelgi enam võimaldavad kaalu säästa 718 Cayman GT4 RS-i 20-tollised sepistatud magneesiumveljed, mis on saadaval koos Weissachi paketiga. Mõlemale veljetüübile pakutakse mitmesuguseid viimistlusi, näiteks poolmati alumiiniumivärvi pinnaga.
Suutlikkus
Loe lähemalt
Tormi ja edasiliikumise põnevaim kombinatsioon: 718 Spyder RS-i võistlusrajal läbiproovitud veermikuosad ning GT4 RS-mootor kannavad taltsutamatu jõu teepinnale kompromisse tegemata. Kurv kurvi järel. Saatjaks ihu kattev kananahk.
Kiirekäiguline vabalt hingav mootor.
GT4 RS-mootor rotsteris: 500 hj (369 kW) 8400 p/min juures, maksimaalne pöördemoment 450 Nm 6750 p/min juures. 4,0-liitrine kuuesilindriline kiirekäiguline vabalt hingav boksermootor teeb kuni 9000 pööret minutis ning on ülekaalukalt võimsaim 718 mudelivalikus.
Võidusõidust pärit mootoritehnoloogia.
Kuus eraldi seguklappi toidavad kuut silindrit optimaalselt põlemisõhuga, tagades täiusliku doseerimise ja vahetu reaktsiooni. Mootor on võimas ja vastupidav tänu kesksele õlitusele, sepistatud kolbidele ja kergetele titaankepsudele.
Käigukast.
Suutlikkusele orienteeritud 7-käiguline Porsche Doppelkupplung (PDK) vahetab käike kiirelt ja emotsiooneäratavalt. Isegi seitsmes käik on lühike ja sportliku reaktsiooniga. Mehaaniline iseblokeeruv diferentsiaal tagab optimaalse jõuülekande.
GT-tehnikaga veermik.
Täpne juhitavus looklevatele mägiteedele: kerged vedrupüstmikud, jäigad vedrud ja spetsiaalsed käänmikud tagavad hea haardumise ja stabiilsuse. Kuulliigendid kindlustavad rataste iseäranis täpse suunamise.
Esisilla tõstesüsteem
Porsche aktiivvedrustus (Porsche Active Suspension Management ehk PASM, -30 mm).
Amortisaatorite süsteemi aktiivne ja pidev elektrooniline reguleerimine muudab iga ratta amortisaatori jäikust teistest sõltumatult vastavalt hetkel valitsevatele teeoludele ja sõidustiilile. PASM-il on kaks seadistust: sportlik-mugav ja sportlik-jäik.
Porsche sõidustabilisaator (Porsche Stability Management ehk PSM).
PSM on automaatne juhtimissüsteem stabiilsuse säilitamiseks dünaamilise sõidu piirolukordades. Süsteemi saab kahes järgus täielikult välja lülitada.
Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteem (Porsche Torque Vectoring Plus ehk PTV Plus).
PTV parandab sõidudünaamikat. Integreeritud tagumine mehaaniline diferentsiaalilukustus tagab tõhusama haardumise ning märkimisväärselt parema külgsuunalise dünaamika ja sõidustabiilsuse, kui kaalujaotus kurvides või rajavahetustel muutub.
Esisilla tõstesüsteem.
30 millimeetrit ei pruugi tunduda palju, ent kiirustel kuni 60 km/h teeb see tänu suuremale kliirensile selge vahe sisse.
Pidurid.
Aeglustamine RS-stiilis.
718 Spyder RS pidurdab muljetavaldavalt kiiresti tänu punaseks värvitud alumiiniumist monoplokk-kinnissadulatega piduritele (ees kuue, taga nelja kolviga), suurtele malmist ja alumiiniumist komposiitpiduriketastele ning pidurite tõhusale jahutusele.
Porsche keraamilised komposiitpidurid (Porsche Ceramic Composite Brake ehk PCCB).
Weissachi pakett
Loe lähemalt
Nimi, mis näitab sisu.
Weissach. Meie inseneride tööpaik. Nii polegi ime, et spetsiaalselt 718 Spyder RS-i jaoks välja töötatud lisavarustuse pakett sai sellise nime. Embleemi kirjaga „Weissach RS“ võib leida interjöörist topsihoidiku kattelt, peatugedele tikituna ning reljeefse kujutisena kergelt katuselt.
Süsinikumustriga keredetailid.
Süsinikumustriga viimistluse laialdane kasutamine teravdab 718 Spyder RS-i disaini veelgi – esiluugist ja küljepeeglite korpuse ülaosast, küljeliistudest ja istmetetagustest põlemisõhu sissevõtuavadest kuni kolmanda piduritule korpuse ülemise pooleni. Turvakaarte kate ja Gurney liist tagaspoileril – ikka süsinikumustrilise viimistlusega – annavad järjepidevale peenhäälestusele viimase dünaamilise lihvi.
Embleemiga katus.
718 Spyder RS saab hakkama mistahes tingimustes – olgu väljas vihm või külm, isegi ülestõstetud katusega sõites. Sale siluett Weissachi paketi embleemiga kergel kokkupandaval katusel on nüüd veelgi põnevam kui see juba niigi oli.
Summutiotste titaankatted.
Kaks eraldi summutiotsa tekitavad heli, mis kindlasti teile naeratuse näole toob ja sügavale naha alla poeb. Summutiotste titaankatete disain on inspireeritud 2018. aasta erimudelist 935, millega avaldati austust legendaarsele Le Mansi võistlusautole 935/78.
Sepistatud magneesiumveljed.
20-tollised 718 Cayman GT4 RS-i sepistatud magneesiumveljed on saadaval mitmesuguse viimistlusega ning säästavad kokku peaaegu 10 kg kaalu. Vedrustamata massi vähenemine parandab sõidudünaamikat ja tugevdab taltsutamatut sõidunaudingut looklevatel mägiteedel. Keskmutrid kirjaga „RS“ tõstsid juhi ambitsioone juba varem oruski.
Weissachi embleemiga interjöör.
Weissachi paketi olemasolul kaetakse armatuurlaua ülaosa võidusõidus läbiproovitud Race-Texiga. See annab otsustavalt puristlikule ja sportlikule interjöörile viimase lihvi ning viib miinimumini esiklaasil tekkivad peegeldused. Weissachi paketi tikitud embleemid peatugedel ja silt armatuurlaua liistul näitavad auto päritolu.
Interjöör
Loe lähemalt
718 RS-sportrool.
Täpne juhitavus algab liidesest juhi ja sõiduki vahel – 718 RS-sportroolist, millel on „kella 12“ kohal kollane keskkoha märgis. Mustad, kollaste tähistega käiguvahetuslabad tagavad võidusõidulikult kiired ja konkreetsed käiguvahetused. Roolivõru viimistlemiseks oli samuti kasutusel Race-Tex – ringrajasõidus läbiproovitud materjal, mis kindlustab kätele hea haardumise.
PDK käiguvalits.
PDK käiguvalitsa GT-disain meenutab visuaalselt tavalist H-kulissiga käigukangi. Valitsa nupu küljed ja valitsa ümbris on Race-Tex-kattega, kirjad nupul kollased. PDK käiguvalits töötab samal moel nagu võistlusautode järjestiklülitusega käigukastid. See tähendab, et valitsat tuleb käigu alla lülitamiseks ettepoole lükata ja üles lülitamiseks tahapoole tõmmata.
Race-Tex interjöör.
Ringrajasõidus läbiproovitud mikrokiudmaterjal Race-Tex pakub täiendavat haarduvust – näiteks roolivõrul ja PDK käiguvalitsa nupul. Lisana saadaolevad interjööri viimistlusdetailid loovad aga veelgi sportlikuma mulje. Kontrastvärvid Arctic Grey või Carmine Red – sõltuvalt varustusest –tõstavad esile sportlikke detaile linke asendavatel aasade, tepingute ja istmete perforeeritud Race-Texist kesksiilude kujul.
Süsinikumustriga ehisosad.
Süsinikumustri ja poolmati satiinpinnaga ehisosad – näiteks armatuurlaual ja keskkonsoolil – rõhutavad puristlikult sportlikku iseloomu. Weissachi paketiga kaasnev silt kirjaga „Weissach RS“ on otsekui omamoodi allkiri topsihoidiku kattel. Süsinikumustriga ukselävekatted on samuti satiinpinnaga ning kiri „Spyder RS“ neil tuletab sõiduki mootorispordigeene teile meelde juba ukse avamisel.
Võidusõidu-korvistmed.
Süsinikplastist ja süsinikumustrilise viimistlusega võidusõidu-korvistmed ning integreeritud külgturvapadjad pakuvad minimaalse kaalu juures eriti head külgtuge. Istmete kesksiilud valmistatakse perforeeritud Race-Texist, kus alumine kiht on must, pealmine aga hall (Arctic Grey) või interjöörikujundusest sõltuvalt punane (Carmine Red). Peatugedele on tikitud kiri „Spyder RS“ ja Weissachi paketi puhul ka embleem „Weissach RS“. Adaptiivsed 18 suunas reguleeritavad Plus-sportistmed on soovi korral saadaval lisatasuta.
Kergekaalulised uksepaneelid.
Ringrajal ja järskudes juuksenõelakurvides loeb iga gramm – see tähendab paremat suutlikkust ja sõidudünaamikat. Interjööris annavad selleks oma panuse uksepaneelid, võidusõidust tuttavad linke asendavad aasad uste avamiseks ja pakivõrgud panipaikade asemel. Aga värvikat vaheldust pakuvad siingi ukseaasad ja kontrasttoonis – Arctic Grey või Carmine Red – tepingud, olles täiendavaks pilgupüüdjaks.
Järgmised sammud
See Porsche mudel võib olla Teie järgmine auto. Ootame Teid autoga tutvuma Teile sobival ajal.