IAA kontseptautost täiselektrilise ringrajaprototüübini

Porsche on alustanud Mission R-i tehnikakomponentide katsetamist 718 Cayman GT4 ePerformance’iga. 2021. aastal Münchenis toimunud näitusel IAA MOBILITY välja pandud kontseptsõiduk näitas, milline võiks olla tuleviku täiselektriline GT-klassi võidusõiduauto klienditiimide tarvis. Nüüd demonstreerib Mission R-i uuenduslik elektriajami kontseptsioon oma potentsiaali rahvuslikel ja rahvusvahelistel ringradadel. Katsesõidukina on kasutusel Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance. Sarnaselt Mission R-ile kasutab nelikveoline võistlusauto 718 Cayman GT4 Clubsporti läbiproovitud kandmikku. Kogu elektrimootori- ja akutehnika tuleb samuti IAA kontseptautolt ning suudab kvalifikatsioonirežiimis arendada maksimaalset võimsust 735 kW (1000 kW) ja rohkem. Simuleeritud võidusõidus on püsiv võimsus 450 kW (612 hj) saadaval 30 minutiks, st Carrera Cupi võidusõidu pikkuselt. Ringiaegade ja tippkiiruse osas on 718 Cayman GT4 ePerformance lähedal praegusele 992-põlvkonna 911 GT3 Cupile.

„Mission R-iga oleme näidanud, kuidas Porsche kujutab ette tuleviku jätkusuutlikku kliendivõidusõitu. 718 Cayman GT4 ePerformance näitab nüüd, et see ettekujutus töötab ka võistlusrajal muljetavaldaval moel,“ teatas GT-võidusõiduautode projektijuht Matthias Scholz. „Ootame põnevusega tagasisidet, sest elektriliste võidusõiduautodega ühemargisari oleks oluline lisa meie olemasolevale kliendivõidusõidu programmile.“

Aastaks 2030 on Porsche võtnud sihiks olla CO2-neutraalne müüdud uute sõidukite kogu väärtuseahela ja elutsükli jooksul. Selleks ajaks peab täiselektrilise ajamiga täiesti uute sõidukite osakaal olema üle 80 protsendi.

Sarnaselt Mission R-ile põhineb ka 718 Cayman GT4 ePerformance’i täiselektriline ajam esi- ja tagasillale paigutatud püsimagnetitega sünkroonmootoritel. Koos muudavad need võidusõiduauto nelikveoliseks ning suudavad arendada maksimaalset võimsust kuni 800 kW (1088 hj). Elektrimootoritele ja akudele Porsche poolt välja töötatud otsene õlijahutus aitab vältida ülekuumenemisest tingitud võimsuse langust. „Õlijahutuse integreerimine mõjutas oluliselt sõiduki kontseptsiooni,“ selgitas GT4 ePerformance’i projektijuht Björn Förster. „Koos aerodünaamika ja termodünaamika spetsialistidega, samuti asjatundjatega kõrgepingetehnika ja keretööde alal lõi arendustiim sellise arhitektuuri, mis võimaldab esimest korda täielikult ära kasutada akuelementide potentsiaali, kuna puudub ülekuumenemisest tingitud võimsuse langus. Sel moel püsibki võimsus võidusõidurežiimis ühtlasena poole tunni jooksul.“ Tänu 900 voldi tehnikale saab aku täisvõimsusel 15 minutiga laadida 5-protsendiselt täituvuselt 80 protsendini.

718 Cayman GT4 ePerformance’i väliskuju lõi Porsche Style’i meeskond disainer Grant Larsoni juhtimisel. Võistlusauto on 14 sentimeetrit laiem kui 718 Cayman GT4 Clubsport. Umbes 6000 osa konstrueeriti uuesti algusest peale. Kere valmistatakse muuhulgas looduslikest kiududest koosnevast materjalist, tootmine peab kava kohaselt tekitama vähem heitmeid kui võrreldavate tehismaterjalide valmistamine. Katsetuste eesmärgil pruugitakse ka taaskasutatud süsinikkiudu. 718 Cayman GT4 Clubsportiga võrreldes pakuvad laiendatud rattakoopad rohkem ruumi laiematele 18-tollistele Michelini võidusõidurehvidele. Taastuvallikatest pärit materjalidel on rehvides iseäranis suur osakaal.

GT4 ePerformance Tour #race2zero

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance teeb oma esimese etteaste 23.–26. juulil Goodwoodi kiirusfestivalil. Sel kuulsal, Lõuna-Inglismaal toimuval võidusõidufestivalil osaleb täiselektriline kontseptauto umbes 1,9 kilomeetri pikkusel mäkketõusuüritusel. Teine etteaste on plaanitud 20. augustiks Porsche Leipzigi tehasesse, kus tähistatakse tehase avamise 20. aastapäeva. Tehase juures on olemas 3,7 kilomeetri pikkune ringrada, mis sisaldab endas mitmeid maailmakuulsatelt ringradadelt pärit lõike. Kaks 718 Cayman GT4 ePerformance’i demoautot teevad tuuri läbi mitmete Euroopa riikide ning suunduvad seejärel 2023. aasta alguses Põhja-Ameerikasse. Ümbermaailmareis lõpeb Aasia ja Vaikse ookeani regioonis, kus täiselektriline võistlusauto tuuritab kuni 2024. aasta keskpaigani. Kooskõlas kogu race2zero projekti jätkusuutlikkuse strateegiaga on transport logistiliselt optimeeritud ning tehakse täielikult laevade, rongide ja veoautodega.

„718 Cayman GT4 ePerformance on Porsche kliendivõidusõidule teerajaja elektri jõul liikuvate autodega. Esimese sammuna avalikustame selle kontseptsiooni oma üleilmsetele partneritele,“ ütles 718 Cayman GT4 ePerformance’i projektijuht Oliver Schwab. „Sõitjate, tiimide, korraldajate, ametivõimude ja teiste huvitatud pooltega koos kogume ka tulevikuks ideid Porsche võistlusformaatide jaoks.“

GT4 ePerformance – partnerid

718 Cayman GT4 ePerformance suundub maailmaturneele seitsme partneri toel. Kõik kaasatud ettevõtted kasutavad tuuri platvormina jätkusuutlikkuse teema jätkuval edendamisel koos Porsche Motorsportiga. DB Schenker on projekti uustulnuk. Maailma juhtiv üleilmsete logistikateenuste pakkuja annab oma panuse muuhulgas jätkusuutlike transporditeenustega. Pikaajaline partner ExxonMobil osaleb oma Mobili kaubamärgiga võidusõiduautode jahutusvedelike ja määrdeainete alaste ühiste arendustööde kaudu. Šveitsi luksuskellade tootja TAG Heuer toetab seda ja teisi Porsche Motorsporti projekte ajavõtupartnerina. Michelin kui Porsche Motorsporti pikaajaline tehnikapartner arendab 718 Cayman GT4 ePerformance’i jaoks välja iseäranis jätkusuutlikud võidusõidurehvid. Moeettevõte Hugo Boss on tiimi ametlik riietaja. Tulekindla riietuse sõitjatele ja mehaanikutele tarnib spordi- ja elustiilimark Puma, kuna meeskondade tööriistade eest vastutav ametlik tarnija Hazet.

Viimati muudetud: 23.05.2022