Erilisem ja dünaamilisem kui kunagi enne: uued Porsche 911 GTS mudelid

911 GTS mudelite standard- ja lisavarustuse ning hindade kohta saab infot konfiguraatorist.

Ligikaudu kaks ja pool aastat pärast 992 põlvkonna turuletoomist lisanduvad 911 mudeliperesse ka sportlikud GTS-mudelid.

Kaksteist aastat tagasi sai Porschel valmis esimene 911 GTS-versioon. Nüüd tuuakse välja populaarse sportautomudeli uus põlvkond – võimsam ja välimuselt iseloomulikum ning kõigist varasematest parema dünaamikaga. Selle kuuesilindriline boksermootor arendab 353 kW (480 hj), mida on 22 kW (30 hj) rohkem kui praegusel 911 Carrera S-il ja eelmisel 911 GTS-il (911 GTS mudelite kütusekulu (NEDC) keskmiselt 10,7–9,7 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 243–221 g/km; 911 GTS mudelite kütusekulu (WLTP) keskmiselt 11,4–10,4 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 259–236 g/km). Saadaval on kokku viis varianti.

  • Tagaveoline 911 Carrera GTS kupee ja kabrioletina
  • Nelikveoline 911 Carrera GTS 4 kupee ja kabrioletina
  • Nelikveoline 911 Targa 4 GTS

Kaheksakäiguline Porsche topeltsiduriga käigukast (PDK) või seitsmekäiguline manuaalkäigukast, spetsiaalselt GTS-ile kohandatud veermik koos Porsche aktiivvedrustusega (PASM) ning 911 Turbolt pärit võimas pidurisüsteem tagavad nii piki- kui ka põiksuunaliste jõudude eeskujuliku ülekandmise teepinnale. Sõidudünaamikat parandab veelgi pakett Lightweight Design, mis on GTS-ile esimest korda saadaval alates novembrist 2021 ja säästab kuni 25 kaalukilo.

Uute mudelite tagasihoidlikult sportlikku välimust ilmestavad musta värvi keredetailid ja esitulede tumendatud alad. Must on valdav värvitoon ka interjööris. Mikrokiudkanga Race-Tex laialdane kasutamine loob atmosfääri, mis on korraga nii dünaamiline kui ka elegantne. Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) uusim põlvkond toob endaga kaasa arvukaid täiustusi nii kasutamise kui ka ühenduvuse alal.

Spetsiaalvedrustus ja ainulaadne sportlik väljalaskesüsteem

Turboülelaadimisega kolmeliitrine boksermootor arendab 911 GTS-is 353 kW (480 hj). Maksimaalne pöördemoment on 570 Nm ehk 20 Nm enam kui eelkäijal. 100 km/h saavutamine kestab kaheksakäigulise Porsche topeltsiduriga käigukastiga (PDK) varustatud 911 Carrera 4 GTS Coupél vaid 3,3 sekundit ehk 0,3 sekundit vähem kui eelkäijal (911 GTS kütusekulu (NEDC) keskmiselt 10,3–9,7 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 234–221 g/km; 911 GTS mudelite kütusekulu (WLTP) keskmiselt 11,4–10,4 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 258–236 g/km). PDK asemel on kõigile 911 GTS-i mudelitele saadaval käigukangi eriti lühikeste liikumisteedega seitsmekäiguline manuaalkäigukast.

911 Turbolt pärit vedrustust on GTS-i jaoks täiendatud ning see vastab täpselt auto võimetele. Tänu põhivarustusse kuuluvale Porsche aktiivvedrustusele (PASM) reageerivad amortisaatorid muutuvatele oludele välkkiirelt. Kupee- ja kabriolettkere korral on PASM põhivarustuses koos 10 millimeetri võrra madaldatud sportveermikuga. Tagumiste abivedrude kontseptsioon on üle võetud Turbo-mudelitelt ja see tagab, et põhivedrud on igasugustes oludes pinge all. Tagasipõrge jääb muutumatuks. 911 Targa 4 GTS saab endale 911 Targa 4 S-i veermiku koos PASM-iga.

Insenerid kohendasid ka pidurdusvõimsuse kooskõlla GTS-i kasvanud kiirusega, selleks võeti kasutusele 911 Turbolt pärit eriti tõhus pidurisüsteem. 20-tollised (ees) ja 21-tollised (taga) mustad keskmutriga valuveljed on samuti 911 Turbolt. Põhivarustuse sportlik väljalaskesüsteem loob eriti emotsiooneäratava helitausta tänu oma spetsiaalsele häälestusele ja seesmiste summutusmaterjalide väiksemale kogusele.

Arvukad mustad läikivad ja satiinpinnaga keredetailid

911 GTS-i iseloomustavad paljud välimust ilmestavad mustad või tumendatud detailid. 911 Targa 4 GTS-i puhul kuuluvad nende hulka ka mudelile ainuomane turvakaar ja Targa mudelisildid. Täiendavad satiinmustad elemendid on veel esispoiler, keskmutriga valuveljed, mootorikatte õhuvõred ning GTS-i kirjad ustel ja auto tagaosal. Soovi korral võib autole tellida keredetailide paketi, kus kõik need ja veel mitmed osad on läikivmustad.

Sisuliselt on kõigil 911 GTS-i mudelitel pakett Sport Design selle iseloomulike kaitseraudade ja lävekarpidega. Esitulede võrud ja päevasõidutulede ümbrus on tumendatud ning auto saab põhivarustusse LED-esituled koos Porsche täiustatud dünaamilise valgustussüsteemi (PDLS Plus). Tagatuled on GTS-mudelitel ainulaadsed.

Vähem kaalu, rohkem surujõudu

Sõidudünaamikat parandab veelgi pakett Lightweight Design, mis on GTS-ile esimest korda saadaval alates novembrist 2021. Kergemate süsinikplastist võidusõidu-korvistmete, kergete külje- ja tagaklaaside ning kerge aku arvelt säästetakse kuni 25 kilo. Tagaistmed on samuti eemaldatud. Selle varustuspaketiga tulevad automaatselt kaasa veel tagarattaroolimine ja täiendavad aerodünaamikaelemendid.

Must Race-Tex ja põhivarustuses Plus-sportistmed

GTS mudelitel jätkub sportlikke detaile ka siseruumi – nii funktsionaalseid kui ka visuaalseid. Lisavarustusena pakutava seitsmekäigulise manuaalkäigukasti käigukang on 10 mm võrra lühem, mis võimaldab teha kiireid käiguvahetus pelga randmeliigutusega. GT-sportrool, Sport Chrono-pakett koos sõidurežiimi lülitiga, rakendus Porsche Track Precision ja rehvitemperatuuri näidik on kõik põhivarustuse osad. Põhivarustusse kuuluvad Plus-sportistmed on neljas suunas elektriliselt reguleeritavad ning pakuvad külgtuge ja mugavust. Heliisolatsiooni hulka reisijateruumis vähendati, see tugevdab emotsiooneäratavat sõiduakustikat.

Arvukad Race-Tex-materjalist osad rõhutavad interjööri elegantset ja dünaamilist laadi. Selle mikrokiudkangaga kaetakse istmete kesksiilud, rooliratas, uksekäepidemed ja käetoed, kindalaeka kaas ja käigukang. GTS-i interjööripaketiga saab lisavarustusena tellida ka tepinguid värvitoonides Carmine Red või Crayon. Samades kontrasttoonides on ka turvavööd, peatugedele tikitud kirjad „GTS“, tahhomeeter ja Sport Chrono-paketi kell. Armatuurlaua ehispaneelid ja uksepolstrid on GTS-i interjööripaketi olemasolul mati süsinikkiupinnaga.

Uus ekraan ja juhtimiskontseptsioon nüüd ka Android Autoga

Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) uus põlvkond sai juurde täiendavaid funktsioone ja selle kasutamine on tunduvalt lihtsam. Meediamenüü puutetundlikud alad tehti suuremaks ning uudiseks on võimalus koduekraanil ikoone ringi tõsta. Täiustatud häälassistent tunneb loomulikku kõnet ning aktiveerub fraasi „Hei, Porsche“ peale.

Uus Porsche teabe- ja meelelahutussüsteem

Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) kuues põlvkond jõuab sel suvel Porsche 911, Cayenne’i ja Panamera mudelitele.

iOS-i ja Androidi kasutajad võivad nautida täielikku ühenduvust. Apple Car Play ja nüüd ka Android Auto vahendusel saab vastavate mobiiltelefonide funktsioone Porsche 911 GTS-i mudelites kasutada täies ulatuses.

Viimati muudetud: 08.09.2021