Arvukad täiendused uueks mudeliaastaks tehnika ja varustuse osas.

Taycan ja Taycan Cross Turismo alustavad septembris uut mudeliaastat ulatuslike täiendustega. Tänu tehnika arengule kasvab elektriliste sportautode igapäevane sõiduulatus. Märkimisväärsete uuenduste hulka kuuluvad veel Android Auto sügav integreerimine Porsche kommunikatsioonikeskusega (PCM) ja esimest korda Taycanile pakutav kaugjuhtimisega parkimine. Selle uue lisavarustusse kuuluva juhiabisüsteemiga saab auto parkimise protsessi juhtida nutitelefonilt nii, et juht ei pea rooli taga istuma. Lisavarustusse kuuluvate värvipalettidega Paint to Sample ja Paint to Sample Plus saab nüüd realiseerida ka ebatavalisi ja isiklikke värvivalikuid. Näiteks võib Taycani kere katta 1990ndate aastate klassikalise Rubystar-tooniga või erksa Acid Green värviga.

„Meie sõidukite pidev tehniline areng on osa Porsche DNA-st. Taycani uusim põlvkond avaldab muljet nutitelefonide ladusa ühenduvusega, mis nüüd hõlmab ka Android Autot,“ ütles aprillist alates Taycani mudelkonna asepresidendi ametit pidav Kevin Giek. „Meie täiselektrilise Taycani sõiduulatus kasvab ja kosub. Uus Cross Turismo, mis lisandus mudelivalikusse kevadel, osutus klientide seas äärmiselt populaarseks, nagu näitab sellele esitatud tellimuste arv.“

Tehnika areng: pikem reaalne sõiduulatus

Uue mudeliaasta Taycan ei läbi uut tüübikinnitusprotsessi, seega ei muutu ka WLTP sõiduulatuse näitajad. Ent uusimate versioonide reaalne sõiduulatus on argikasutuses siiski suurem. Seda kasvu võimaldas saavutada tehnika oluline areng. Sõidurežiimides Normal ja Range on nelikveoliste mudelite eesmine elektrimootor osalise koormuse korral peaaegu pidevalt nii mehaaniliselt kui ka elektriliselt lahti ühendatud. Samuti ei suunata veojõudu kummalegi sillale, kui auto liigub vabajooksul või seisab paigal. See elektriline vabakäigufunktsioon vähendab hõõrdekadusid. Mootorid lülituvad uuesti sisse millisekundite jooksul, kui juht nõuab rohkem võimsust või muudab sõidurežiimi.

Aku termoregulatsiooni ja laadimisfunktsioone on samuti täiustatud. Turbo Charging Planner võimaldab kõrgepingeaku temperatuuri tõsta varasemast pisut kõrgemale. See tähendab, et kiirlaadimine on võimalik varem ja kõrgema täituvuse korral. Peale selle kasutatakse elektriseadmete jääksoojust veelgi suuremas ulatuses akude temperatuuri reguleerimiseks.

Kaugjuhtimisega parkimine

Uus, lisavarustusena pakutav kaugjuhtimisega parkimine teeb võimalikuks parkimismanöövrite kaugjuhtimise nutitelefonilt parkimiskohale ja sealt välja sõitmisel, ilma et juht peaks rooli taga istuma. Automaatjuhtimine on võimalik nii sõidusuunaga paralleelsete kui ka risti asuvate parkimiskohtade ja garaažide korral. Süsteem tuvastab automaatselt parkimiskohti ja mõõdab need üle, kasutades sõiduki ultraheliandureid ja kaamerasüsteeme. Piisava ruumi olemasolul saab juht käivitada parkimisprotsessi Porsche Connecti rakendusest ja seejärel sõidukist väljuda. Juht jälgib parkimisprotsessi pidevalt, vajutades ja hoides nutitelefoni rakenduse kasutajaliidese nuppu. Kaugjuhtimisega parkimise funktsioon võtab üle sõiduki roolimise ning edaspidi ja tagurpidi liigutamise. Nupu vabastamisel peatab Taycan parkimismanöövri viivitamatult.[1]

Android Auto: nüüd teabe- ja meelelahutussüsteemi integreeritud

Porsche kommunikatsioonikeskuse (PCM) kuuendat põlvkonda paigaldatakse Taycanile selle turuletulekust peale. Täiselektriline sportauto on kogu aeg olnud ühenduvuse vallas teerajaja, alustades Apple Musicu ja Apple Podcastsi sujuvast integreerimisest. Nüüd on ka Android Auto PCM-iga integreeritud koos Apple CarPlay toega iPhone’i tarvis. See tähendab, et PCM toetab ka Google Androidi operatsioonisüsteemiga nutitelefone. Telefoni teatud funktsioone ja nutitelefonirakendusi, mis ei halvenda liiklusohutust, on tänu sellele nüüd võimalik pruukidaPCM 6.0 kaudu või Google Assistanti häälkäsklustega.

Häälassistent Voice Pilot mõistab tavakõnega antud korraldusi varasemast paremini. Navigatsioonisüsteem teeb oma arvutused kiiremini, kasutades põhiliselt sihtpunktide (POI) veebipõhist otsingut ning kuvab infot selgemalt.

Ka operatsioonisüsteemi kujundust on veidi kohendatud. Keskekraani vasakul poolel on varasema kolme menüüelemendi asemel viis ning ikoone saab ükshaaval ümber paigutada.

Kultusvärvide tagasitulek – veelgi enam erivärve

1990ndatel aastatel lisas Porsche oma valikusse rea väga värvikaid toone kere tarvis. Need muutusid margi huviliste seas kiiresti kultuslikeks ja on tänapäeval eriti menukad just klassikutel, näiteks 964 põlvkonna autodel. Toonased pilkupüüdvad värvitoonid on nüüd tagasi valikus. Porsche Exclusive Manufakturi pidevalt areneva isikupärastamisstrateegia osana on Taycanile nüüd lisaks 17 standardsele kerevärvile saadaval ka värvipaletid Paint to Sample ja Paint to Sample Plus. Esimene neist sisaldab praegu 65 täiendavat värvitooni. Sinna kuuluvad muuhulgas Moonlight Blue Metallic, Acid Green, Rubystar, Riviera Blue ja Viola Metallic, mis kõik on Porschele väga iseloomulikud. Paint to Sample Plus tagab klientidele värvivalikul peaaegu piiramatu vabaduse, võimaldades neil oma Taycanile anda isegi lemmikaksessuaaride värvi.

Laadimine teel olles: Porsche Charging Service ligi 200 000 laadimispunktiga

Porsche Charging Service pakub üle maailma ligipääsu paljudesse võrkudesse kuuluvatele laadimispunktidele, kusjuures arveldamise eest hoolitseb Porsche. Euroopas on praegu enam kui 20 riigis ligi 200 000 laadimispunkti, sealhulgas ligi 6500 alalisvoolu-laadimisjaama võimsusega üle 50 kW.

Veel üks oluline võimalus on Porsche Destination Charging. Selle eksklusiivse teenusega saavad kliendid laadida oma elektri- või pistikhübriidajamiga Porschesid eriti populaarsetes sihtkohtades tasuta. Praegu sisaldab pakkumine rohkem kui 2000 vahelduvvoolu-laadimisjaama rohkem kui 50 riigis, sihtkohtade seas on valitud hotelle, restorane, lennujaamu, kaubanduskeskusi, spordiklubisid ja jahisadamaid. Võrgu laiendamine käib samuti täie hooga.

Kõik Porsche Charging Service’i laadimisoperatsioonid on süsinikuneutraalsed.

Taycan kui müügimenuk

Taycan on viimastel kuudel olnud eriti edukas. Ainuüksi 2021. aasta esimesel poolel on tarnitud umbes 20 000 sõidukit ning aasta algusest tarnitud sõidukite arv on vaid pisut väiksem kui terve 2020. aasta jooksul. Mudelivaliku värskeima liikme müük on seega samal tasemel legendaarse sportauto 911 omaga.

Muutus Taycan mudelipere juhtkonnas

Aprillist 2021 on Taycani mudelkonna asepresidendiks Kevin Giek. Ta asendab Stefan Weckbachi, kes nüüd vastutab Cayenne’i mudelkonna eest. Giek on Porsche AG-s töötanud üle 18 aasta ning oli viimati uute sõidukiprojektide soetusjuhi ametis. Selles rollis osales 42-aastane Giek 190-liikmelise meeskonna koosseisus algusest peale ka Taycani projektis. Tema tiimi ülesandeks oli muuhulgas sisseseade soetamine Stuttgart-Zuffenhauseni uutesse tehasetsehhidesse. Tööandja valikul astub ta perekonna traditsioonide jälgedes. Väikese poisina lubati Giekil käia kaasas oma isaga, kes Porsches töötades vastutas lennukimootorite katsestendide eest ja käis neid nädalavahetustel üle vaatamas. Giek õppis Pforzheimi ülikoolis ning on diplomeeritud tööstusinsener.

 

Kütusekulu ja heitmehulga andmed on saadud vastavalt seadusega määratud mõõtemeetoditele. Kõik Porsche pakutavad uued autod on saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) nõuetele, NEDC-tsükli näitajad on seetõttu tuletatud WLTP näitajatest.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Taycani mudelid (NEDC)
Keskmine energiakulu 28,7–26,2 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Taycan Cross Turismo mudelid (NEDC)
Keskmine energiakulu 29,4–28,1 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km

Taycani mudelid (WLTP)
Keskmine energiakulu 26,6–20,4 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
Elektri jõul saavutatav sõiduulatus 335–484 km, linnas 382–524 km

Taycan Cross Turismo mudelid (WLTP)
Keskmine energiakulu 26,2–22,4 kWh/100 km, heitgaaside keskmine CO2 sisaldus 0 g/km
Elektri jõul saavutatav sõiduulatus 388–456 km, linnas 438–541 km

 

[1]Ühildub ainult Apple’i iPhone’idega alates iPhone 7 põlvkonnast ja iOS 13-st.

Viimati muudetud: 08.09.2021