Keskmootoriga sportauto kannab võidusõidugeene ja pakub maksimaalset sõidunaudingut

Kui 500 hj (368 kW) kiirekäiguline keskmootor saab kokku 1415-kilose puristliku tühimassiga, on aeg anda uus sisu mõistele „sõidunauding“. Porsche 718 Cayman GT4 RS on 718 mudelkonna uus lipulaev – kompromissitult juhi soove järgiv auto, mis on mõeldud avaldama muljet oma kerge konstruktsiooni, veermiku eriti erksa seadistuse, läbimõeldud aerodünaamika ja ainulaadse taustaheliga. Pole vahet, kas sõit käib looklevatel mägiteedel või suletud ringradadel, 718 Cayman GT4 RS on kompaktsete keskmootoriga mudelite valiku kuningas. Nürburgringi Nordschleifel edestab ta oma sõsarat, 718 Cayman GT4 rohkem kui 23 sekundiga.

Vabalt hingav kuuesilindriline boksermootor, mis on tuttav võistlusautolt 911 GT3 Cup ja 911 GT3 seeriamudelitelt, moodustab maksimaalse sõidunaudingu saavutamiseks loodud sportauto keskse osa. Mootor suudab teha koguni 9000 pööret minutis. 718 Cayman GT4-ga võrreldes sai 718 Cayman GT4 RS lisaks 80 hj (59 kW) ning massi ja võimsuse suhe on tal 2,83 hj/kg. Maksimaalne pöördemoment on varasema 430 Nm asemel nüüd 450 Nm.

718 mudelivaliku tippversiooni üks silmatorkavaid väliseid tunnuseid on mootori põlemisõhu kogurid juhi ja kaasreisija akna taga. 718 Caymanil on neil kohtadel tavaliselt väikesed küljeaknad. Uued õhuvõtuavad parandavad õhuvoolu kulgemist ja toovad samal ajal mootori vaimustava sisselaskeheli otse autos olijate kõrvade juurde. Iseloomulikud õhuvõtuavad tagarataste ees on samuti alles ning neid kasutatakse mootori jahutuse tarvis.

Sarnaselt kõigile uutele RS-mudelitele on uus 718 GT4 RS saadaval ainult Porsche topeltsiduriga käigukastiga (PDK). See käigukast vahetab oma seitset käiku välgukiirusel ja tagab maksimaalse suutlikkuse. Käiguvahetuslabad võimaldavad juhil käsi kogu aeg roolil hoida isegi käike käsitsi vahetades. Ent soovi korral on võimalik pruukida ka keskkonsoolil asuvat uudse kujuga käiguvalitsat.

Sportlik lühikeste käikudega PDK võimendab selle keskmootoriga sportauto hämmastavat kiirendust veelgi. 718 Cayman GT4 RS läbib 0–100 km/h kiirenduse kõigest 3,4 sekundiga (PDK-ga GT4 kulutab 3,9 sekundit) ja saavutab seitsmendal käigul tippkiiruseks 315 km/h (PDK-ga GT4: 302 km/h).

Tüüpilises RS-stiilis kergkonstruktsioonid määratlevad ära uue 718 Cayman GT4 RS-i olemuse. Kaheistmeline sportauto kaalub DIN-standardi kohaselt – täidetud kütusepaagiga ja ilma juhita – kõigest 1415 kg, mida on 35 kg vähem kui PDK-käigukastiga 718 GT4. Kaalu õnnestus kahandada tänu süsinikkiuga tugevdatud plasti (CFRP) kasutamisele sellise suurte detailide valmistamisel nagu esiluuk ja esitiivad.

Kaalu säästavad ka kerged põrandamatid ning isolatsioonimaterjalide väiksem hulk. Tagaaken valmistatakse kergklaasist. Kerged uksepolstrid koos tekstiilmaterjalist avamisaasadega ja võrgud panipaikades järgivad samuti eesmärki kõrvaldada iga liigne gramm.

Uus fikseeritud tagatiib, selle „luigekaelakinnitused“ ja alumiiniumist jalad on aga iseloomulik välimuse element. Niisuguse väga tõhusa tagatiiva tööpõhimõte pärineb võistlusautolt 911 RSR GT ning Porsche võttis selle seeriatootmisse kõigepealt 911 GT3 tarvis. 718 Caymaniga võrreldes 30 mm väiksem kliirens, pilkupüüdvad õhuavad esirattakoobastel, optimeeritud aerodünaamikaga põhjakate koos sellega ühendatud tagadifuusoriga, mitmes suunas seadistav esidifuusor ja uus esispoiler koos külgmiste õhusuunajatega tagavad, et ringrajal kasutamiseks mõeldud Performance-režiimis tekitab GT4 RS umbes 25 protsenti rohkem aerodünaamilist surujõudu kui GT4.

 

Veermiku muudatused aitasid samuti suutlikkust parandada. Kuulliigendid ühendavad veermiku kindlat kere külge ning tagavad veelgi täpsema ja vahetuma juhitavuse. Seadistatav, ringrajasuutlik veermik sai spetsiaalselt RS-ile mõeldud amortisaatorite seadistuse, samuti teistsuguse jäikusega vedrud ja stabilisaatorid.

Lisavarustusena pakutav Weissachi pakett nihutab GT4 RS-i dünaamilist disaini aga veelgi kaugemale. Esiluuk, põlemisõhu kogurid, jahutusõhu avad, õhufiltri korpuse kaas, küljepeeglite ülaosad ja tagatiib saavad kõik süsinikumustriga viimistluse. Titaanist summutiotsad meenutavad Porsche 935 väljalaskesüsteemi. Tagaossa paigaldatud turvapuur on samuti titaanist valmistatud. Armatuurlaua ülaosa kaetakse Race-Tex-materjaliga ning tagaaknasse on integreeritud suur Porsche logo. Weissachi paketiga võib lisatasu eest tellida ka sepistatud 20-tollised magneesiumveljed tavaliste 20-tolliste sepistatud alumiiniumvelgede asemele.

Kõik need 718 Cayman GT4-ga võrreldes tehtud täiustused muudavad GT4 RS-i 718 mudelkonna kompromissituimaks ja teravaimaks liikmeks. Eriti selgelt paistab see silma Nürburgringi Nordschleifel. Seadistustööde lõppfaasis läbis Porsche margi saadik Jörg Bergmeister 20,832-kilomeetrise ringi ajaga 7.09,300. Lühema, varem võrdluse alusena kasutatud 20,6-kilomeetrise ringi peale kulutas GT4 RS kõigest 7.04,511 ehk 23,6 sekundit vähem kui 718 Cayman GT4.

Ainulaadne käekell Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS, mille Porsche Design lõi spetsiaalselt selle GT4 RS-i ostjaile, on sama dünaamiline nagu tema neljarattaline nimekaim. Ka kella iseloomustab kergkonstruktsiooni kontseptsioon, selle silmapaistvad omadused põhinevad titaani vastupidavusel ja kõrgtehnoloogilistel parameetritel. Kella hooratas on kujundatud sportauto velgede stiilis ning seda saab sarnaselt autole tellida mitmes värvitoonis.

Uus Porsche 718 Cayman GT4 RS teeb oma maailma-esmaesitluse Los Angelese autonäitusel ning on juba tellitav baashinnaga 147 870 eurot. Tarned algavad detsembris. Peale selle on GT4 RS saadaval koos lisana pakutava paketiga Weissach, mis aerodünaamikat veelgi parendab. Võidusõiduversiooni 718 Cayman GT4 RS Clubsport esmaesitletakse samuti Los Angelesis ning see võetakse mitmetes rahvuslikes ja rahvusvahelistes võistlussarjades kasutusele alates aastast 2022.

 

718 Cayman GT4 RS

NEDC: kütusekulu keskmiselt 12,3 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 281 g/km

WLTP: kütusekulu keskmiselt 13,2 l/100 km, CO2 heitkogus keskmiselt 299 g/km

Kütusekulu ja CO2 heitmehulga andmed on saadud vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP). Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 29.11.2021