Eksimatult äratuntav välimus Sport Grey Metallic värvitoonis pluss klassikaline pardisabaspoiler ja Pepita-mustriga interjöör

Uus 911 Sport Classic on teine neljast kollektsionääridele mõeldud mudelist, mida Porsche oma Heritage Design-strateegia raames esitles. Porsche Exclusive Manufakturis ehitatav eriseeriamudel valmib 1250 eksemplaris ning taaselustab 1960ndate ja varajaste 1970ndate aastate stiili. Sarnaselt oma vahetule eelkäijale, 2009. aastal esitletud 997-põlvkonna 911 Sport Classicule on ka uue mudeli välimus inspireeritud algupärasest 911-st (1964–1973) ja 1972. aasta 911 Carrera RS 2.7-st. 911 Sport Classic on juba tellitav, hinnad algavad 277 210 eurost. Tarned Euroopa Porsche esindustes algavad juulist 2022.

„Heritage Design-mudelid esindavad Porsche tootestrateegias kõige emotsioonirikkamaid kontseptsioone,“ ütles Porsche asepresident Alexander Fabig. „Selle ainulaadse kontseptsiooni raames töötab Style Porsche disainiosakond koos Porsche Exclusive Manufakturiga, et luua moodsaid tõlgendusi 911 legendaarsetest mudelitest ning 1950ndatest kuni 1980ndatest aastatest pärit varustusest, samuti taaselustada nende aastakümnete disainivõtteid.“ Porsche toob pikema aja jooksul välja neli piiratud tootmismahuga eriseeriamudelit. Neist esimest esitleti aastal 2020, see oli 1950ndatest ja 1960ndatest aastatest pärit disainielementidega 911 Targa 4S Heritage Design Edition.

Porsche Design on samuti loonud kvaliteetse käekella, mis on saadaval ainult kollektsionääridele mõeldud sõiduki ostnud juhtidele. Arvukad uue 911 Sport Classicu disaini detailid on sulandatud ka kella kujundusse. Koos erimudeli turule jõudmisega muutuvad 911 Sport Classicu valitud interjöörielemendid enamikule praegustele 911 mudelitele kättesaadavaks Heritage Design-paketi osana.

Ajalooliste disainielementide uustõlgendus

Lai kere – mis tavaliselt on saadaval ainult 911 Turbo mudelitele –, legendaarse „pardisabaga“ Carrera RS 2.7 stiilis tagaspoiler ja „kahe küüruga“ katus rõhutavad 911 Sport Classicu erilisust.

Uuele erimudelile eksklusiivse värvilahenduse valimisel said disainerid inspiratsiooni varajase Porsche 356 Fashion Grey-värvitoonist – samuti nagu 2009. aastal turule toodud 997-põlvkonna 911 Sport Classicu loomisel. „Uus 911 Sport Classic on esimene sõiduk, mis saab Sport Grey Metallic-toonis värvkatte,“ ütles Porsche peadisainer Michael Mauer. „Hall pole kunagi igav, see on tihti omamoodi seisukohavõtt ja alati trendikas.“

Eksklusiivse Sport Grey Metallic-värvitooni alternatiividena on 911 Sport Classicule kerevärvidest saadaval veel tavaline must, Agate Grey Metallic ja Gentian Blue Metallic, aga samuti Paint to Sample-teenus. Auto sportlikku disaini rõhutavad kolm helehallis Sports Grey-värvitoonis triipu esiluugil, katusel ja tagaspoileril.

Interjööris võib ustelt ja istmete kesksiiludelt leida legendaarse Pepita-mustriga kanga, kuna poolaniliinnahast kahetooniline, must ja konjakivärvi nahkpolster pakub elegantset kontrasti kerevärvile.

 

Võimsaim manuaalkäigukastiga 911 saab 550 hobujõudu

Jõuallika kontseptsioon on samuti ainulaadne: 3,7-liitrine topeltturboga kuuesilindriline boksermootor kannab oma 405 kW (550 hj) teepinnale ainult tagarataste kaudu. Seitsmekäigulise manuaalkäigukastiga uus 911 Sport Classic on sellega võimsaim praegu saadaolev manuaalkäigukastiga 911 üldse.

Käigukastil on automaatse vahegaasi funktsioon, mis käike alla vahetades kompenseerib mootori pöörete erinevust lühikese gaasiimpulsiga. Põhivarustuses sisalduv sportlik väljalaskesüsteem on spetsiaalselt loodud tavalisest emotsiooneäratavama helitaustaga mudelile.

Vedrustus põhineb 911 Turbo ja 911 GTS-i lahendustel ning sobib kiireks sõiduks: tänu põhivarustuses olevale Porsche aktiivvedrustusele (PASM) reageerivad amortisaatorid dünaamilistele muudatustele välkkiirelt. PASM-i juurde kuulub samuti põhivarustusena 10 millimeetri võrra vähendatud kliirensiga sportvedrustus.

 

911 Sport Classic

NEDC: kütusekulu keskmiselt 12,8 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 292 g/km

WLTP: kütusekulu keskmiselt 12,6 l/100 km, CO2-heitme hulk keskmiselt 285 g/km

Kütusekulu ja CO2 heitmehulga andmed on saadud vastavalt uuele kergsõidukite ülemaailmsele ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP). Sellest tuletatud NEDC-tsükli näitajaid tuleb hetkel samuti ära tuua. Neid väärtusi ei saa võrrelda varem kasutatud NEDC-mõõteprotseduuril saadud väärtustega.

Kütusekulu ja CO2 heitkoguse teatmik, mis sisaldab andmeid kõigi uute sõiduautomudelite kohta, on tasuta saadaval kõigis uute sõiduautode müügikohtades ja elektrooniliselt nähtav Transpordiameti veebilehel aadressil https://eteenindus.mnt.ee/public/heitkogusteteatmik/heitkogusteTeatmik.jsf

Viimati muudetud: 01.06.2022